Badanie przeprowadzone przez ASM Research oraz portale rocketjobs.pl i justjoin.it na ponad 800 pracownikach biurowych ujawnia, że aż 92,5% z nich otrzymuje bezpośrednie wiadomości od rekruterów, z których niemal 40% dostaje je codziennie lub kilka razy w tygodniu. Takie częste kontakty budzą negatywne emocje u co trzeciej osoby.
Z badania wynika również, że większość pracowników biurowych kontaktuje się z rekruterami co najmniej kilka razy w miesiącu. Ponad 30% firm planuje zatrudnienie nowych pracowników, co świadczy o dynamicznych zmianach na rynku pracy w sektorze white-collar, mimo istniejącej niepewności gospodarczej.
Najczęściej rekruterzy kontaktują się z specjalistami IT, a marketerzy otrzymują najwięcej ofert pracy codziennie. Niektóre oferty pracy są jednak niedopasowane, co skutkuje irytacją i niechęcią do odpowiedzi. Jak podaje Justyna Krzewska, HR Generalist w justjoin.it i rocketjobs.pl, nowe technologie, takie jak system Matchmaking Beta, mogą pomóc w dopasowaniu ofert pracy do preferencji kandydatów, zwiększając efektywność procesu rekrutacyjnego.
Badanie ujawnia także, że głównymi powodami odrzucania ofert pracy przez kandydatów są brak widełek finansowych, niedopasowanie oferty do umiejętności i doświadczenia zawodowego. Autorzy badania zalecają, by ogłoszenia o pracy były jasne, z naciskiem na finanse, elastyczność, oraz zdrowie psychiczne pracowników, co ma kluczowe znaczenie w budowaniu zaufania i szacunku w procesie rekrutacyjnym.
Co najbardziej irytuje Polaków w wiadomościach od rekruterów – badanie – Prawo.pl – LEX